Як вибрати книгу
Зайшовши в бібліотеку, треба звернутися до каталогів. У перекладі з грецької «каталог» означає «перелік». Отже каталог – це перлік усіх киг, які є в бібліотеці.
Каталог необхідний кожній бібліотеці, він служить посередником між книгою та читачем. Переглядаючи каталог, читач дізнається, чи є в бібліотеці книга, яка йому потрібна.
В залежності від свого читацького призначення каталоги бувають алфавітні та систематичні. До якого звернутись, залежить від того, що знає читач про книгу.
- В картотеках картки з назвами книг за окремими темами.
- На книжкових виставках ти завжди знайдеш цікаві книги..
- Переглянь бібліографічні покажчики. Це книги про книги. в них ти знайдеш анотації – короткі розповіді про книги – поради.
Ти зможеш сам вибрати книгу з полиць відкритого доступу.
Як читати газету
- Читай газету щодня.
- Газети розкажуть тобі про найважливіші події, що відбуваються в нашій країні і в усьому світі.
- Перед тим, як почати читати газету, переглянь заголовки всіх статей – це допоможе тобі вибрати найцікавіший матеріал.
- Під час читання газет користуйся картою. Знайди на ній ті місця, про які прочитав у газеті.
- Пояснення незрозумілих слів знайди в словнику або запитай у вчителя, бібліотекаря.
- Візьми книгу про те, що тебе особливо зацікавило під час читання газети.
Як написати реферат
- Визначити тему.
- Підібрати літературу.
- Ґрунтовно вивчити літературу.
- Скласти первісний варіант плану майбутнього реферату.
- Виділити основні питання.
- Систематизувати опрацьований матеріал.
- Остаточно продумати та уточнити план реферату. Обов’язково включити в план актуальні теми і їх значення.
- Написати реферат.
- В кінці реферату слід подати список використаної літератури.
Як працювати з підручником
- Прочитай увесь заданий текст, глибоко вдумуючись у його зміст. Пам’ятай, що читання підручника без напруження думки – марна трата часу.
- Працюй завжди з ручкою або олівцем у руках.
- Засвоєнню допоможуть схематичні малюнки й записи.
- Поділити в думці текст на частини і знайди основну думку.
- Читаючи текст, пов’язуй його з часом, картою, графіками, схемами підручника. Пам’ятай, що без хронології та карти немає історії.
- Порівнюй, зіставляй вивчений матеріал, факти, явища з іншими подіями.
- Склади короткий усний (письмовий) план прочитаного.
- Намагайся в тексті знайти відповідь на кожне запитання, наведене в кінці параграфа.
- Привчай себе до самоконтролю: обов’язково перекажи в голос або про себе заданий матеріал, спочатку по частинах, а потім у цілому весь параграф. Роби це так, щоб словам було тісно, а думкам – просторо.
- Виконуй завжди домашні завдання.
- Долай труднощі, а не тікай від них. Працюй систематично і наполегливо над книжкою.
Як працювати з довідковою літературою
Доповнюють пам'ять людини книги, які все знають, - словники, довідники, енциклопедії. Ці книги – друзі нашої памяті, вони дають відповідь на будь-яке запитання.
Найпростіші з них – словники. В них зібрані слова, розташовані у алфавітному порядку. Майже всі ми ними користуємося, коли не знаємо, як писати те чи інше слово. Коли ж вас цікавитиме значення слова, історія його походження, то користуйтеся «Тлумачним словником». Прикладом «Тлумачного словника» є словник російського вченого і письменника В.Даля, автор словника зібрав 200000 слів. Кожне слово має пояснення і тлумачення. Цей словник надає велику допомогу при читанні російської дореволюційної літератури, пояснює слова, які нам сьогодні незрозумілі.
Під час читання газет та журналів ви часто зустрічаєтесь зі словами, які прийшли з інших мов народів світу туту вам допоможе «Словник іншомовних слів».
Кожен учень повинен мати відповідні навички роботи зі словником.
Нашим добрим помічником ї енциклопедія. Саме слово взяте з грецької мови і означає «коло знань». У наш час енциклопедіями називають книги, в яких коротко викладено у певній системі дані про науку, техніку, культуру, природу, мистецтво та ін. матеріал в енциклопедіях розміщено в алфавітному порядку.
Винятком із цього стала Дитяча енциклопедія «ДЕ». В ній матеріал розташований за системою знань. В її створенні брали участь педагоги, письменники, художники.
Підготувала Садовнік Н.А
|